“You are the sky, the rest is just the weather.”

- Pema Chödrön -

Ademruimte (3 minuten)

Volg deze minimeditatie op ieder willekeurig moment van de dag om je geest te herinneren rustig en kalm te zijn en ontspanning in je lichaam te voelen. Volg deze meditatie bijvoorbeeld wanneer je je gestrest voelt of gehaast, boos of angstig. Deze adempauze haalt je uit de maalstroom van je gedachten. Na deze ‘pitstop’ is je geest opgeklaard en kan je verder met waar je mee bezig was. Je bent klaar om dat ene moeilijke gesprek in te gaan of bijvoorbeeld die klus te beginnen waar je je druk om maakte. Als je in de ochtend hebt gemediteerd, zul je merken dat je met deze adempauze de kalmte van je lichaam en je geest kan terugbrengen.

Ontspannen ademhalen (5 minuten)

In deze korte begeleide meditatie oefen je je aandacht door je ademhaling te volgen, op te merken wanneer je afdwaalt en oordeelloos terug te keren bij de ademhaling.

[volgt nog]

Ochtendmeditatie (10 minuten)

Deze meditatie doe je in de ochtend, na het opstaan, voordat je aan je dag begint. Door op dit moment te mediteren, start je jouw dag met een kalme geest, sta je stevig in je schoenen, heb je focus en kan je je beter concentreren op je dagelijkse bezigheden.

[volgt nog]

Ontspannen met Yoga Nidra (12 minuten)

Volg deze korte ontspanningsoefening om je lichaam volledig te ontspannen. Deze oefening is gebaseerd op Yoga Nidra (‘slaap yoga’) en kan je op elk gewenst moment van de dag volgen.

[volgt nog]